متخصص گوش و حلق و بینی

به پزشکی که تحصیلات خود را در حوزه گوش و حلق و بینی سپری نموده و قادر به تشخیص و نیز درمان بیماری ها و اختلالات مرتبط با گوش ، دهان ، گلو و بینی می باشد ؛ متخصص گوش و حلق و بینی یا اصطلاحا پزشک ENT ، اطلاق می گردد. لازم به ذکر است که متخصصین ENT ، دوره هایی را نیز در زمینه علوم ارتباطی ؛ اعم از درمان های گفتاری – شنیداری پشت سر می گذارند. این پزشکان ، می توانند آزمایشات مخصوص ؛ جهت ارزیابی اختلالات و بیماری های مربوط به گوش و گلو و بینی را برای بیماران خود تجویز نمایند. دکتر مریم یعقوبی یکی از بهترین و مجرب ترین جراحان و متخصصین گوش ، بینی و حلق در تهران ، در این مقاله در رابطه با وظایف یک پزشک خوب و مجرب در این حوزه توضیحاتی را بیان کرده اند که مطالعه آن باعث می شود انتخابی درست و منطقی داشته باشید.

 

متخصص گوش و حلق و بینی _ دکتر یعقوبی

 

تجویز دارو ، انجام تست شنوایی و مواردی از این قبیل ؛ نیز در حوزه اختیارات پزشک متخصص گوش و حلق و بینی قرار دارد. ضمنا ناگفته نماند که انجام اعمال جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی ؛ از جمله جراحی زیبایی بینی ، جراحی زیبایی گوش ، جراحی زیبایی پلک ، جراحی پولیپ بینی ، درمان ناهنجاری ها و تومورها ، درمان بیماری های گوش ، بینی و حنجره و همچنین درمان سلول های سرطانی و تومورهای سر و گردن نیز در محدوده اختیارات بهترین و متبحر ترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران یا دیگر شهر های ایران می باشد.

متخصص گوش و حلق و بینی - دکتر یعقوبی

گرایش های گوش و حلـق و بینی

به طور کلی گرایشات این رشته عبارتند از :

  • راینولوژی : راینولوژی ، به جراحی بینی و آندوسکوپی بینی و سینوس ها اشاره دارد.
  • اتولوژی : این شاخه ، جراحی های  زیبایی و درمانی گوش و درمان اختلال ناتوانی در تعادل ناشی از مشکلات گوش ؛ را شامل می شود.
  • لارنگولوژی : مقصود از لارنگولوژی ، جراحی حنجره و ضایعات مخاطی آن می باشد.
  • جراحی سر و گردن : به تشخیص  درمان بیماری ها و تومورهای سر و گردن اشاره می کند.
  • ایمنولوژی : به بررسی آلرژی ها و حساسیت های سر و گردن می پردازد.
  • اطفال : به بیماری های گوش و حلـق و بینی اطفال و کودکان اشاره می نماید.
  • جراحی زیبایی صورت : جراحی های زیبایی بینی ، پلک و گوش را شامل می شود.

 

متخصص گوش و حلق و بینی _ دکتر یعقوبی

 

لازم به ذکر است که یکی از بهترین متخصص های گوش و حلق و بینی تهران ، پس از پشت سر گذاردن دوره ۸ ساله پزشکی عمومی می تواند در یکی از شاخه های فوق الذکر به ادامه تحصیل پرداخته و نهایتا در یکی از حوزه های ذیل تخصص خود را اخذ نماید :

  1. گوش شناسی و عصب شناسی
  2. حنجره شناسی
  3. ساختار صورت
  4. اختلالات خواب
  5. جراحی پلاستیک

دکتر مریم یعقوبی یکی از برترین متخصـصین گوش و حلق و بینی تهران و از زبده ترین حاذق ترین پزشکان فعال در این حوزه به شمار می روند که با اتکا بر توانمندی ها و تبحری که طی سالیان طبابت شان در این حوزه کسب نموده اند ؛ بهترین و موثرترین خدمات را به مراجعین محترم خود ارائه می نمایند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن به پست روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ها ۲ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۱

هیج امتیازی ثبت نشده!اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

, , , , , ,

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام خسته نباشید من چند ساله پیش ی نقطه ی سفید تو ی گلوم زد و همزمان سرما خوردم ب دکتر ک مراجعه کردم گفتن عفونت بوده و امپول و قرص برام نوشتن سرماخوردگیم خوب شود ولی اون نقطه ی سفید هنوز توی گلوم بود بعد از اون ب ی دکتر دیگه مراجعه کردم گفتن ک ی چیزی مثل برنج که تو گلوت گیر کرده و گفتن ک بیا ک از تو گلوت خارجش کنم ولی من نرفتم الان چند سال گذشته و رو اون نقطه مثل گوشت جمع شوده شبا احساس خفگی بهم دست میده و حس میکنم راه گلوم بسته شوده الان چیکار کنم؟؟؟؟

    پاسخ
  • سلام من خانم چهل سه ساله هستم سرما خوردم گوشم کیپ شده از صبح اصلا هیچ صدای نمی شنوم مث یه ادم کر شدم بد جوری اعصابم خورد شده میشه منو راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست