تمپانوماستوئیدکتومی در تهران

جراحی تمپانوماستوئیدکتومی در تهران ، نوعی اقدام کلینیکی – پزشکی در راستای ترمیم آسیب دیدگی گوش میانی محسوب می شود. این عمل جراحی ، به ترمیم پرده گوش و حذف استخوان ماستوئید آسیب دیده می پردازد. لازم به ذکر است که استخوان ماستوئید ، بخشی از جمجمه می باشد که به سهولت و با لمس ناحیه پشت گوش ، قابل لمس می باشد. این عمل باید توسط جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی مجربی همچون دکتر مریم یعقوبی یکی از بهترین جراحان گوش تهران انجام شود تا با خود موفقیت به همراه داشته باشد.

 

تمپانوماستوئیدکتومی در تهران - دکتر یعقوبی

 

باید اشاره داشت که مراحل دقیق جراحی تمپانوماستوئیدکتومی در تهران ، در هر فرد نسبت به افراد دیگر ممکن است تفاوت هایی داشته باشد ؛ اما به طور کلی غلبا طبق مراحل ذیل صورت می پذیرد.

  • ترمیم حفره های ایجاد شده در پرده گوش
  • حذف بافت اضافی کلستاتوما ( این بافت در پشت پرده گوش قرار دارد. )
  • حذف بافت استخوانی آسیب دیده
  • ترمیم دیگر بافت های آسیب دیده

عمل ترمیم آسیب گوش میانی به چه علت انجام می شود ؟

عفونت های مکرر گوش میانی ، تومورها یا رشد بیش از حد و غیر طبیعی بافت ها ؛ می توانند باعث آسیب به پرده گوش و دیگر بافت های اطراف آن شوند. به طور کلی جراحی تمپانوماستوئیدکتومی ، با هدف اصلاح آسیب و در صورت لزوم از بین بردن بافت آسیب دیده گوش ، انجام می شود. البته ممکن است پزشک متخصص گوش حلق و بینی ، انجام جراحی ترمیم پرده گوش و استخوانچه گوش را به دلایل زیر نیز درخواست نماید :

  • در مواردی که پس از بررسی های انجام شده ، تشخیص وجود تومور یا استخوان رشد کرده و غیر طبیعی داده شود ؛ نیاز به جداسازی آن از استخوان ماستوئید و انجام جراحی تمپانوماستوئیدکتومی در تهران ضرورت خواهد یافت.
  • در صورتی که بخش هایی از بافت های نزدیک به پرده گوش یا دیگر بخش های شنوایی ، آلوده شده یا عفونت کرده باشند و راهی به جز حذف آن ها وجود نداشته باشد ؛ نیز باید عمل ترمیم آسیب گوش میانی صورت پذیرد.
  • چنانچه حفره هایی در پرده گوش ایجاد شده باشد که نیاز به ترمیم آن ها وجود داشته یا مشکلاتی در استخوان های گوش میانی به وجود آمده باشد که باید به طور همزمان آن ها را نیز برطرف کرد ؛ انجام جراحی ترمیم آسیب گوش میانی در تهران ضروری خواهد بود.

عوارض احتمالی جراحی تمپانوماستوئیدکتومی چیست ؟

گرچه عمل جراحی ترمیم آسیب های وارده به گوش میانی ، به طور معمول مشکل خاصی را به همراه ندارد ؛ اما با این وجود مانند هر عمل جراحی دیگری ، ریسک بسیار کمی برای عوارض احتمالی آن در نظر گرفته می شود. بهترین جراح گوش برای جراحی تمپانوماستوئیدکتومی در تهران ؛ پیش از عمل ، مشکلات احتمالی زیر را بررسی خواهد کرد :

  • احتمال عفونت پس از عمل
  • واکنش نامناسب بدن به بیهوشی
  • خونریزی گوش
  • از دست دادن شنوایی
  • سبکی سر یا سرگیجه
  • نیاز به تجدید عمل
  • ضعف یا فلج صورت به دلیل آسیب عصبی

تمپانوماستوئیدکتومی در تهران - دکتر یعقوبی

روند جراحی ماستوئیدکتومی

مدت زمان مورد نیاز برای جراح گوش حلق و بینی با تجربه و حرفه ای ، در طی انجام عمل جراحی تمپانوماستوئیدکتومی در تهران چیزی در حدود ۲ الی ۳ ساعت است. طی این عمل جراحی و به منظور پاکسازی استخوان های گوش میانی ، برشی در پشت گوش شما ایجاد خواهد شد ؛ سپس هر گونه بافت غیر طبیعی رشد کرده در داخل ماستویید و بافت استخوانی آلوده از محل خارج می شود و اگر قسمت بزرگی از استخوان گوش حذف شده باشد ، ممکن است از مواد مصنوعی برای جایگزینی آن در گوش  استفاده شود. در دومین مرحله عمل ترمیم پارگی گوش ؛ پرده تمپان ، از محل خود خارج می شود و پس از آن ، هر گونه مایعات اضافی از فضای گوش میانی تخلیه شده و از بافت هایی برای ترمیم حفره های ایجاد شده در پرده گوش استفاده می گردد. پیش از اتمام عمل جراحی ترمیم پارگی پرده گوش در تهران و در صورت لزوم ، ممکن است استخوان های گوش داخلی با مواد مصنوعی جایگزین شوند ؛ که این اقدام خود ، به بهبود یا ترمیم شنوایی کمک می کند.

آیا عمل ترمیم آسیب گوش میانی ( جراحی تمپانوماستوئیدکتومی ) دردناک است ؟

طی جراحی تمپانوماستوئیدکتومی در تهران ، به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی یا بی حسی ؛ هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد. ضمنا پس از پایان عمل نیز تاثیر این داروها تا مدتی ، باقی می ماند ؛ لذا تا چند ساعت هیچ گونه احساس دردی نخواهید داشت و پس از آن نیز در صورت احساس درد می توانید از پزشک معالج خود بخواهید که در صورت نیاز ، مسکن هایی را برای تان تجویز کند.

 

تمپانوماستوئیدکتومی در تهران - دکتر یعقوبی

مراقبت های پس از عمل تمپانوماستوئیدکتومی در تهران

بلافاصله پس از عمل ترمیم پرده گوش ، به اتاق ریکاوری انتقال خواهید یافت و برای حفظ احتیاط از نظر مواردی همچون فشار خون ، نبض و تنفس مورد بررسی قرار خواهید گرفت. ریکاوری شامل موارد زیر خواهد بود :

  1. تجویز داروهای ضد درد
  2. استفاده از آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت
  3. تجویز دارو برای جلوگیری از لخته شدن خون

دستورالعمل های مراقبتی بعد از عمل ترمیم آسیب های گوش میانی

معمولا حدود یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا بتوانید به فعالیت های عادی خود بازگردید. ممکن است در ابتدا ، سیستم شنوایی تان به درستی کار نکند ؛ این اتفاق از بدیهیات عمل می باشد و نباید از مواجهه با آن دچار نگرانی شوید. به طور کلی ممکن است پزشک متخصص گوش ،موارد زیر را بعد از انجام تمپانوماستوئیدکتومی در تهران به عنوان کارهای ممنوع عنوان کند :

  • در هفته های نخست پس از عمل تمپاتوماستوئیدکتومی ، باید از فعالیت های سنگین پرهیز کنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین و یا فشار شدید به بدن جلوگیری کنید.
  • تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده است، از شستشوی گوش و موی سر جداٌ خودداری کنید.
  • تا چند وقت ، از استخر رفتن به خودداری کنید.
  • از مسافرت هوایی خودداری کنید و تا زمانی که متخصص گوش تهران مجوز این کار را نداده است ، صبر کنید.

جراح مناسب برای تمپانوماستوئیدکتومی در تهران

بهترین جراح برای تمپانوماستوئیدکتومی ، می بایست از تجربه ، تخصص و توانمندی‌ های بالایی از جراحی برخوردار ‌باشد. از این رو برای پیدا کردن بهترین جراح  ، می ‌توانید این مراحل را دنبال کنید :

مشاوره : مشاوره با یک پزشک متخصص می ‌تواند اولین گام باشد. او می ‌تواند طی جلسه ویزیت این اطمینان را به شما دهد که فرایند درمانی بدون هیچ گونه نگرانی انجام خواهد شد.

تحقیق در مورد تجربه و تخصص جراح تمپانوماستوئیدکتومی : اطلاعات در مورد تجربه و تخصص متخصص گوش و حلق و بینی حاذق ، اهمیت زیادی در اخذ نتیجه مطلوب دارد. از این رو می ‌توانید از نظرات بیماران پیشین حاضر در مطب ، نمونه کارهای پزشک ، یا تجربه‌ های دیگران ، برای اطمینان از کیفیت خدمات جراحی استفاده کنید.

مطالعه رزومه‌ ها : رزومه‌ های جراح می‌ تواند به شما کمک کند تا با تخصص ، تجربه ، و مهارت ‌های آن‌ ها آشنا شوید.

مراجعه و مشاوره با چندین جراح : پیشنهاد می ‌شود برای یک انتخاب درست با چندین جراح متخصص تمپانوماستوئیدکتومی مشاوره داشته باشید تا از نظرات مختلف و اطلاعات بیشتری برخوردار شوید و همچنین در برگزیدن دکتر ماهر اطلاعات بهتری در دست داشته باشید.

بررسی مراکز درمانی معتبر : مطالعه در مورد مراکز درمانی معتبر و بیمارستان ‌هایی که این نوع جراحی را انجام می ‌دهند نیز اهمیت والایی دارد.

در نهایت ، انتخاب بهترین جراح برای تمپانوماستوئیدکتومی ، بستگی به نیازها و ترجیحات بیماران دارد. از این رو اطمینان حاصل کنید که با جراحی که انتخاب می‌ کنید ، راحت بوده و ایشان می تواند به شما اطمینان از یک عمل مطلوب را دهد..

تمپانوماستوئید کتومی با پیوند غضروف

طی تمپانوماستوئیدکتومی با پیوند غضروف ، از بافت غضروفی نازک در خصوص ترمیم پرده گوش استفاده می ‌شود که پزشک برای ترمیم پرده گوش اغلب از بافت فاسیای عضلانی و یا پوست دیواره مجرای گوش استفاده می ‌کند. میزان بافت جدا شده از گوش ، در خصوص ترمیم پارگی پرده ، به وسعت پارگی آن و همچنین وضعیت بیمار بستگی دارد. پزشک در جریان این جراحی ، از غضروف تراگال استفاده می کند. غضروف تراگال تا حد بالایی نازک و صاف بوده و در نتیجه جراحی تأثیر مثبت می‌ گذارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن به پست روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ها ۳٫۳ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۴۶

هیج امتیازی ثبت نشده!اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

, , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست