جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک امروزه یکی از جراحی های پرطرفدار به شمار می رود. همانطور که می دانید، خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست ، با بالا رفتن سن کاهش می یابد و این مسئله سبب بروز تغییراتی در پوست صورت و بدن ؛ بخصوص پوست بخش یک سوم فوقانی صورت ؛ یعنی پلک ها شده و به پیدایش پوست اضافی در پلک های بالا و پف آلود شدن پلک های پایین منتج می گردد.توجه داشته باشید که وجود پوست و چربی اضافی در پلک های پایین ، سبب پیدایش کیسه های برآمده در ناحیه پلک های تحتانی می گردد.وجود پوست اضافی در پلک های بالایی نیز ، منجر به افتادگی پلک های فوقانی خواهد شد.لازم به ذکر است که در برخی موارد ، افتادگی پلک بالا به قدری شدید است که میدان دید را مختل می کند. برای اینکه یک جراحی خوب و عالی را پشت سر بگذارید باید به یکی از بهترین جراحان پلک تهران دکتر مریم یعقوبی مراجعه نمایید.

جراحی زیبایی پلک- دکتر یعقوبی

 

در این جا باید اشاره داشت که جراحی پلک ، از جمله جراحی های بسیار پرطرفدار و محبوب در میان عموم افراد جامعه می باشد و می تواند با دو رویکرد درمانی و زیبایی صورت پذیرد.به عنوان مثال در مواردی که افتادگی پلک بالا شدید بوده و سبب کاهش دید شده باشد ، جهت اصلاح میدان دید فرد ؛ نیاز به انجام جراحی پلک ( با هدف درمانی ) ضروت خواهد یافت.اما در صورتی که افتادگی پلک بالا مختصر بوده و فرد صرفا به منظور بهبود حالت چشم ها و متعاقبا افزایش زیبایی چهره خود ، تصمیم به انجام جراحی پلک بگیرد ؛ باید جراحی زیبایی پلک بر روی وی صورت پذیرد.

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا همان عمل بلفاروپلاستی ، نوعی عمل جراحی پلاستیک مربوط به پلک ها است که طی آن ، می توان ایرادات ظاهری پلک پایین ، پلک بالا یا هر دوی آن ها را اصلاح نموده و ظاهری جوان تر و شاداب تر برای افراد به ارمغان آورد.جای بخیه های این عمل جراحی ، نهایتا به مدت ۲ تا ۳ ماه ؛ قرمز بوده و به مرور کمرنگ شده و معمولا چند سال بعد به طور کامل از بین می رود.

با جراحی پلک چه مواردی درمان می شود ؟

  • با انجام عمل بلفاروپلاستی ، پوست آویزان و اضافی ای که سبب بروز افتادگی در پلک بالایی شده است ؛ برطرف می گردد.
  • با انجام این عمل جراحی ، می توان چربی اضافی موجود در کیسه های چربی پلک پایین را که سبب پف آلودگی پلک پایین شده است ؛ را مرتفع نمود.
  • خطوط ظریف موجود در زیر پلک پایین را نیز می توان با جراحی زیبایی پلک ، از بین برد.

تکنیک جراحی زیبایی پلک

در عمل بلفاروپلاستی ، این امکان وجود دارد که پلک های بالا و پایین را به صورت مجزا یا هر ۴ پلک را همزمان با هم تحت جراحی قرار داد.

جراحی پلک بالا

به منظور جراحی پلک فوقانی ، برشی دقیقا بر روی چین پشت پلک زده می شود ؛ سپس پوست و بافت زیر پوستی و در صورت نیاز چربی های اضافی موجود در کیسه های چربی ، برداشته خواهد شد.در انتها با یک نخ بسیار ظریف ، محل برش ایجاد شده ؛ بخیه می شود.

جراحی پلک پایین

برای جراحی پلک تحتانی ، دو روش وجود دارد.

  1. در روش اول ، برشی درست زیر خط مژه های پلک پایین زده می شود و سپس با تخلیه پوست ، بافت و چربی های اضافی  موجود در کیسه های چربی ؛ فرم ظاهری پلک های پایین بهبود می یابند.
  2. در روش دوم جراحی پلک پایین ، نیازی به ایجاد برش در خط زیر مژه ها وجود نداشته و جراح ، تنها با ایجاد برش در بخش ملتحمه چشم ( بخش داخلی پلک پایین ) ؛ اقدام به تخلیه چربی های اضافی می نماید.

 

جراحی زیبایی پلک- دکتر مریم یعقوبی

 

سن مناسب برای جراحی زیبایی پلک

  1. جراحی پلک غالبا در افراد بالای ۳۵ سال که بافت عضلانی و جلدی پوست صورت شان از سلامت کافی برخوردار است ، اما با افتادگی پلک یا پف زیر چشم ناشی از افزایش سن مواجه هستند ؛ انجام می پذیرد.
  2. البته افتادگی پلک فوقانی ، می تواند به صورت وراثتی نیز اتفاق بیفتد ؛ در این صورت ، در سنین پایین تر از ۳۵ سال نیز می تواند در صورت صلاحدید جراح معالج اقدام به انجام عمل بلفاروپلاستی نمود.

چه افرادی کاندیدای مناسب جراحی زیبایی پلک هستند ؟

افرادی که سلامت عمومی کافی داشته و به هیچ گونه بیماری خطرناک مختل کننده روند بهبودی مبتلا نیستند.

  1. افراد غیرسیگاری
  2. افرادی که انتظارات معقول از این جراحی دارند.
  3. افرادی که فاقد ابتلا به هر گونه بیماری های جدی چشمی هستند.

چه اقداماتی پیش از جراحی پلک لازم می باشد ؟

پیش از جراحی پلک لازم است که امادگی هایی داشته باشید که زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • باید یک جراح پلک پیدا کنید که در این زمینه تجربه و تبحر کافی داشته باشد این کار را می توانید از طریق جست و جو در اینترنت ، پرش و جو از اشنایان انجام دهید.
  • بعد از اینکه یکی از  بهترین جراحان پلک تهران را یافتید در قدم بعدی به جلسه مشاوره ای با وی خواهید رفت که در ان باید از اهداف خود برای انجام بلفاروپلاستی به طور شفاف سخن بگویید. سعی کنید توقعات منطقی از نتیجه جراحی داشته باشید.
  • در مورد بیماری هایی که دارید یا داروهایی که مصرف می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید وی باید در این خصوص اطلاعات کامل داشته باشد تا دستور دهد که مصرف برخی از داروها را پیش از جراحی متوقف نمایید.
  • علاوه براین به تشخیص پزشک مصرف داروهایی که قادر به رقیق کردن خون می باشند را باید پیش از جراحی قطع کنید.
  • سیگار کشیدن نیز از جمله مواردی می باشد که به دستور جراح باید پیش از جراحی مصرف ان را ترک نمایید.
  • آمادگی هایی دیگر نیز برای پیش از جراحی وجود دارد که همه توسط جراح به شما گوشزد خواهند شد.

دوره نقاهت جراحی زیبایی پلک

  • پس از اتمام روند جراحی ، یکی از مطرح ترین جراحان پلک در تهران، اقدام به تجویز پماد داخل چشمی و نیز کمپرس یخ برای شما می نماید.

در برخی موارد ممکن است پزشک ، پد چشمی روی چشم های شما قرار دهد.

  • داروهای مخصوصی به منظور پیشگیری از بروز عفونت و تسریع روند بهبودی برای شما تجویز خواهد شد که باید به موقع آن ها را به مصرف برسانید.
  • پس از عمل بلفاروپلاستی امکان دارد با التهاب ، ورم و کبودی و در برخی موارد با خشکی چشم مواجه شوید ؛ پماد چشمی و کمپرس تجویز شده می تواند به کنترل این موارد کمک کند.
  • در موارد نادری این امکان وجود دارد که چشم های شما پس از بلفاروپلاستی ، به طور کامل بسته نشوند ؛ در چنین مواردی برای شما پماد چشمی مخصوصی تجویز می گردد که باید پیش از خواب استفاده کنید. ( نگران نباشید این حالت با رفع تورم پلک ها ، به طور کامل فروکش خواهد کرد. )
  • اشک ریزش بعد از جراحی پلک در دیگر مواردی است که ممکن است بعد از جراحی پلک با آن روبرو شوید ؛ این حالت در صورت تورم پلک ها اتفاق خواهد افتاد و معمولا طی یک هفته از بین می رود.
  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید بعد از جراحی پلک از جمله مواردی به شمار می رود که پزشکان تاکید بسیار زیادی بر روی ان دارند و به این دلیل می باشد که اشعه خورشید در روند بهبودی اختلال ایجاد می کند و اثر بدی روی اسکار ها می گذارد . به همین دلیل باید در این زمانها تا حد امکان در منزل بمانید.
    از افتاب گرفتن و حضور در مکانهایی مانند استخر ، جکوزی و سونا نیز تا زمانی که پزشک برای شما تجویز می کند خودداری نمایید.

سخن پایانی:

برای انجام جراحی های زیبایی، دقت کنید که بهترین جراح شهر محل سکونت خود را پبدا کنید. چرا که عمل های جراحی زیبایی و همچنین درمانی سر و گردن به دلیل ظرافت بالا، اهمیت و حساسیت زیادی دارند و می توانند با کوچک ترین اشتباه، نتیجه بسیار بدی به همراه داشته باشند. می توانید برای انجام جراحی هایی مثل جراحی زیبایی پلک، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، جراحی گوش، تشخیص و درمان انواع بیماری های گوش با خیال راحت به دکتر مریم یعقوبی بهترین متخصص گوش حلق و بینی تهران مراجعه کنید. ایشان با سال ها سابقه در این حوزه، بهترین مشاوره و نتیجه را از درمان برای شما به ارمغان می آورند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن به پست روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ها ۰ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۰

هیج امتیازی ثبت نشده!اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

, , , , , , , ,

مطالب مرتبط

مقالات
التهاب مری

التهاب مری

4 دیدگاه
آنچه در این مقاله می خوانید Toggleالتهاب مری چیست ؟انواع بیماری التهاب و تورم مریعلائم التهاب مریعلت های بروز التهاب…

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • آیدا نوری
    26 آوریل 2022 9:40 ق.ظ

    سلام خانم دکتر بهترین داروی مسکن برای رفع درد ناشی از جراحی پلک چیست ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

3 × 4 =

فهرست