جراحی ترمیم پرده گوش

جراحی ترمیم پرده گوش یا عمل تمپانوپلاستی ، در واقع یک عمل جراحی پایه ای است که در صلاحیت پزشکان جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و جراحان پلاستیک می باشد که پیشنهاد ما به شما دکتر مریم یعقوبی ، بهترین جراح گوش تهران می باشد. این جراحی با هدف ، ترمیم سوراخ های ایجاد شده در پرده گوش انجام می پذیرد. پارگی یا سوراخ شدن پرده گوش ، می تواند در پی عفونت گوش یا ضربه به آن اتفاق بیفتد. لازم به ذکر است که پارگی پرده گوش در صورتی که به تازگی ایجاد شده باشد یا کوچک باشد ، به صورت خود به خودی بهبود خواهد یافت ؛ اما در صورتی که بزرگ باشد به طور قطع برای درمان ، نیازمند انجام پروسه درمان می باشد. جراحی ترمیم پرده گوش ، نوعی عمل درمانی است که طی آن ، پرده آسیب دیده گوش یا استخوانچه های گوش میانی ترمیم می گردد. جراحی تمپانوپلاستی ، در مراکز درمانی و تحت بیهوشی عمومی قابل انجام می باشد و در بیش از ۹۰ درصد موارد با موفقیت قابل توجهی همراه است.

جراحی ترمیم پرده گوش - دکتر مریم یعقوبی

انواع تمپانوپلاستی

به طور کلی متدهای مختلفی برای جراحی ترمیم پرده گوش ( تمپانوپلاستی ) وجود دارد. لازم به ذکر است که انتخاب روش یا متد عمل پرده گوش ، به عواملی اعم از سن بیمار ، علت پارگی پرده گوش ، موقعیت و سایز سوراخ ها و نیز عمل قبلی بستگی دارد. انواع مختلف تمپانو پلاستی به شرح ذیل می باشند :

  • تمپانوپلاستی وصله ای

این متد که در علم پزشکی با نام Patch Tympanoplasty نیز از آن یاد می شود . ساده ترین روش برای ترمیم پارگی پرده گوش می باشد. باید اشاره داشت که این روش از عمل ترمیم پرده گوش ، به طور معمول برای بزرگسالان در داخل مطب و برای کودکان در داخل بیمارستان و تحت بیهوشی انجام می گیرد.

ترمیم پرده گوش - دکتر مریم یعقوبی

 

جراح معالج در عمل تمپانوپلاستی وصله ای پس از تحریک لبه های حفره یا حفره ها به وسیله ابزاری خاص ، یک بافت کاغذی بیولوژیکی را بر روی محل حفره ایجاد شده قرار می دهد که این شی ء به واسطه قطره خون ناشی از تحریک لبه های حفره ، به پرده پاره شده گوش می چسبد. این روش از عمل جراحی ترمیم پرده گوش ، به طور معمول چند دقیقه بیشتر به طول نمی انجامد و درد بسیار کمی را به همراه دارد. پس از اتمام عمل پارگی پرده گوش به روش وصله ای و گذشت مدت زمان ۶ هفته ، بیمار باید برای ویزیت مجدد و بررسی صحت عملکرد بازسازی پرده صماخ  نزد پزشک باز می گردد. در این جا باید متذکر شد افرادی که این روش از  عمل تمپانوپلاستی بر روی آن ها انجام گرفته است ، باید در این مدت از ورود آب به گوش و همچنین فعالیت های ورزشی سنگین و دمیدن در بینی که باعث آسیب پرده گوش می شود ، خود داری کنند.

 

جراحی ترمیم پرده گوش _ دکتر یعقوبی

  • ترمیم کردن پرده گوش با چربی

این روش از جراحی ترمیم گوش نیز ، یکی دیگر از روش های سرپایی برای ترمیم پارگی پرده گوش است. در جراحی ترمیم پرده گوش با چربی که تنها به ۱۵ دقیقه زمان برای انجام نیاز دارد. جراح گوش ، پس از ایجاد برش در پشت گوش ، مقداری از بافت چربی موجود در آن محل را برداشته و از آن به جای بافت بیولوژیکی ذکر شده در متد قبلی استفاده می کند. پس از اتمام عملیات ذکر شده ، محل شکافته شده برای استخراج چربی از بدن بیمار ، به وسیله بخیه به هم دوخته می شود.

جراحی برای ترمیم پرده گوش - دکتر مریم یعقوبی

  • ترمیم پرده گوش با غضروف

این عمل ترمیمی سوراخ پرده گوش ، حتما باید در اتاق عمل و تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام شود. در برخی موارد ، پزشک این عمل را از طریق کانال گوش انجام می دهد ؛ ولی این جراحی در اکثر موارد ، باید از طریق ایجاد برشی در قسمت پشت گوش انجام شود. طی این نوع از جراحی جراحی ترمیم پرده گوش  پس از ایجاد شرایط لازم ، قسمتی از بقایای پرده گوش از محل خود خارج شده و پیوند بافتی نازکی از عضله گوش ( فاشیا ) یا غضروف که توسط پزشک از گوش آسیب دیده خود بیمار استخراج شده است ، در بین گوش میانی و کانال گوش و در محل قرار گیری پرده گوش قرار می گیرد ، تا به مرور به ترمیم پرده پاره شده گوش بیمار کمک کند. لازم به ذکر است که انجام این عمل ، تقریبا بین ۱ تا ۲ ساعت طول خواهد کشید.

ترمیم پرده گوش - دکتر یعقوبی

علائم پارگی پرده گوش

درد

از جمله ابتدایی ترین نشانه پارگی پرده گوش ، ایجاد درد در آن است. احساس دردی که ناشی از آسیب به پرده گوش می باشد امکان دارد که در بعضی اشخاص شدید و در برخی دیگر به طور ملایم باشد. همچنین ممکن است شدت درد طی روز تغییر کند ، اما در صورت ادامه ‌دار بودن نیاز است به پزشک مراجعه شود.

ترشح گوش

پارگی در پرده گوش سبب خارج شدن ترشحات از گوش می ‌شود ، مخصوصا در صورتی که پارگی موجود ناشی از عفونت گوش میانی باشد. با روئیت ترشحات زرد و یا خونی رنگ درون گوش و یا روی بالش ، احتمال آسیب به پرده گوش و سوراخ شدن آن وجود دارد.

کاهش شنوایی

بسته به شدت پارگی پرده گوش ، این عارضه به مختل شدن قدرت شنوایی اشخاص می انجامد. در صورتی که میزان آسیب وارده به این عضو بالا باشد به همین میزان ، شنوایی گوش نیز کاهش می یابد اما با ایجاد سوراخی کوچک در پرده گوش صرفاً برخی از صداها واضح شنیده نمی شوند.

سرگیجه و حالت تهوع

از نشانه‌ های متداول آسیب و پارگی پرده گوش سرگیجه می باشد ، که ممکن است در بیمار منجر به حالت تهوع و استفراغ شود.

تب

با توجه به اینکه پارگی پرده گوش اغلب موجب عفونت آن می شود ، دمای بدن نیز در واکنش به آن بالا می رود.

از دیگر علائم پارگی پرده گوش می توان به خارش و حس صداهای بدون منبع خارجی همچون هیس ، خش خش ، صدای زنگ و غیره اشاره کرد.

آیا جراحی ترمیم پرده گوش عوارض دارد ؟

  • درد ، خونریزی و عفونت

از عوارض احتمالی ناشی از ترمیم نمودن پرده آسیب دیده گوش می توان به درد ، عفونت و خونریزی اشاره کرد که در اکثر عمل های پزشکی ، اتفاقاتی محتمل هستند. البته خوشبختانه این موارد در جراحی گوش بسیار نادر بوده و نباید نگران آن ها باشید. ریسک بروز خونریزی ، بعد از عمل جراحی تمپانوپلاستی معمولا بسیار ناچیز است.

  • عدم ترمیم صحیح پرده گوش

شایع ترین عارضه عمل جراحی ترمیم پرده گوش ، عدم موفقیت در ترمیم حفره است. لازم به ذکر است که عواملی ، از قبیل سایز حفره ، موقعیت قرارگیری آن ، وضعیت جسمی بیمار و متد جراحی ، در احتمال بروز این عارضه دخیل هستند. توجه داشته باشید که عدم ترمیم صحیح پرده گوش ، تنها در کمتر از ۵ درصد از بیماران با پرده سوراخ شده ، به وقوع می پیوندد و در اکثر موارد با انجام مجدد تمپانوپلاستی می توان این مشکل را برای همیشه مرتفع نمود.

  • کاهش شنوایی

اکثر بیماران از بهبود شنوایی خود بعد از عمل جراحی ترمیم پرده گوش در تهران رضایت کامل دارند ؛ اما با این وجود تشکیل بافت اسکار ، مشکلات لوله استاش و مشکلات استخوان در گوش میانی ، می توانند منجر به کاهش شنوایی در تعداد کمی از بیماران شود.

جراحی ترمیمی پرده گوش - دکتر یعقوبی

  • مشکلات حس چشایی

ممکن است بعد از جراحی ترمیم پرده گوش ، به دلیل آسیب عصب منتقل کننده طعم که از زیر پرده صماخ گذشته است فرد با مشکلات حس چشایی مواجه گردد. از کار افتادن اعصاب چشایی کنار زبان ، در چیزی کمتر از۱۰ درصد بیماران رخ داده و تا چند ماه ادامه می یابد و به ندرت می تواند دائمی باشد.

  • سرگیجه

سرگیجه ، پس از تمام انواع جراحی های گوش ، شایع است اما معمولا کوتاه مدت بوده و بندرت ادامه می یابد.

  • فلج عصب صورت

فلج عصب صورت یک عارضه بسیار نادر برای عمل جراحی ترمیم پرده گوش در تهران ، تلقی می شود. عصب صورت ، از داخل گوش عبور می کند و به ندرت می تواند در حین جراحی دچار جراحت شود ؛ زیرا در عمل های استاندارد تمپانوپلاستی ، از مانیتور عصب صورت که داده های مربوط به عصب صورت را برای جلوگیری از صدمه احتمالی برای تیم جراحی جمع آوری می کند  استفاده می شود.

قبل از جراحی ترمیم پرده گوش چه اتفاقاتی رخ می دهد

پیش از انجام جراحی، پزشک گوش میانی و شنوایی شما را معاینه می کند. در ادامه برخی اقدامات که معمولا پیش از جراحی، پزشک متخصص برای ایجاد آمادگی ،انجام می دهد را برای شما توضیح می دهیم:
  •  معاینه سر و گردن توسط پزشک
  • با استفاده از یک میکروسکوپ یا اوتوسکوپ گوش میانی شما را بررسی می نمایند تا میزان و محل آسیب دیده را به طور دقیق شناسایی کند. همچنین اندازه و مواردی مانند ترشح مایعات ، التهاب و یا هر مشکل دیگری در آن ناحیه را بررسی می کنند.
  • سنجش میزان شنوایی شما را در فرکانس ها و اندازه های مختلف صدا بررسی شده و همچنین عملکرد گوش میانی شما را سنجیده می شود.
  • همچنین یک چک لیست از کیفیت زندگی را به شما می دهند تا آن را پر کنید. این مورد مشخص می نماید که این مشکل چه تاثیری و تا چه مقداری در زندگی روزمره و سبک زندگی شما داشته است
  • با استفاده از این اطلاعات مشکل و نوع مقدار آن را به خوبی متوجه می شوند و با استفاده از آن می توانند تصمیم بگیرند که چه نوع تکنیکی برای انجام جراحی ترمیم پرده گوش در شما مناسب است.

مراحل انجام جراحی ترمیم پرده گوش:

جراحی تمپانوپلاستی طی چند مرحله مختلف به ترمیم پرده گوش می پردازد. پیش از شروع جراحی، ابتدا پزشک متخصص به بررسی و معاینه پرده گوش شما می پردازد.
مراحل انجام جراحی ترمیم پرده گوش عبارت است از :
  1. جراح برای شروع جراحی، برش هایی بالا یا پشت گوش شما ایجاد کرده و یا از طریق کانال گوش برای ترمیم اقدام می کند.
  2. برای ترمیم پارگی ایجاد شده، جراح یک قسمت کوچک از بافت بدن بیمار که پرده گوش فاسیا یا غلاف پوشاننده عضلات پشت گوش است را بر می دارد.علاوه بر پرده گوش فاسیا، برای ترمیم قسمت آسیب دیده ممکن است از زبانه گوش شما هم استفاده شود.
  3. در ادامه جراح گوش و حلق و بینی، به پرده آسیب دیده گوش دسترسی پیدا کرده و بافت جدید را زیر آن جای گذاری می کند.
  4. سپس پرده گوش در جای خود محکم می شود تا به مرور زمان بهبود یافته و ترمیم شود.
  5. در صورتی که جراحی با ایجاد برش انجام شده باشد، برای بسته شدن برش ها بخیه زده شده و جراحی تمام می شود.

مزایای جراحی ترمیم پرده گوش

جراحی ترمیمی پرده گوش متدی است که برای اصلاح یا بازسازی پرده گوش استفاده می ‌شود. این پروسه ممکن است به دلیل ترک خودکار پرده گوش یا به عنوان نتیجه ‌ای از عوامل دیگر مانند تصادفات ، آسیب یا عفونت‌های گوش انجام شود. در زیر به برخی از مزایای جراحی ترمیمی پرده گوش اشاره شده است که شامل :

بهبود شنوایی : اگر پرده گوش آسیب دیده باشد ، جراحی ترمیمی می ‌تواند بهبود شنوایی فرد را ارتقاء دهد. با بازسازی پرده گوش ، امکان بهبود انتقال صدا به گوش داخلی و در نتیجه شنوایی بهتر وجود دارد.

جلوگیری از عفونت‌ها : جراحی ترمیمی می ‌تواند به عفونت‌های مکرر گوش جلوگیری کند. پرده گوش آسیب دیده ممکن است باعث ورود باکتری‌ و یا عفونت‌ها به گوش داخلی شود ، که با انجام عمل ترمیمی قابل رفع است.

کاهش درد و عدم راحتی : افرادی که به علت صدمات وارده به پرده گوش خود دچار مشکلاتی همچون درد و عدم راحتی شده اند ، جراحی ترمیم پرده گوش این علائم را کاهش می ‌دهد و به فرد احساس راحتی و بهبود کیفیت زندگی آن ها را می‌ دهد.

بازگشت به فعالیت‌های روزمره : بعد از جراحی ترمیمی ، افراد به طور معمول نیاز به مدت بازیابی و دوره نقاهت کمتری نسبت به برخی از جراحی ‌های دیگر دارند. این به آنها امکان می‌ دهد که سریعتر به فعالیت‌های روزمره‌ شان باز گردند. در هر صورت ، مهم است که قبل از تصمیم به اجرای جراحی ، با یک پزشک مختصص مشورت کرده و اطلاعات کامل را در مورد فرآیند جراحی ، ریسک‌ها و انتظارات پس از جراحی را به دست آورید.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیم پرده گوش

پس از عمل ترمیم پرده گوش ، افراد موظف به رعایت دستورات مراقبتی بعد از عمل می باشند تا کسب نتایج مطلوب برای آن ها تضمین گردد.

  • به طور کلی افراد باید حداقل به مدت ۲ – ۱ هفته بعد از جراحی ، از اعمالی که باعث فشار وارد آوردن به گوش می شوند ؛ مثل زور زدن ، بلند کردن اجسام سنگین و عطسه با دهان بسته ، خودداری نمایند.
  • افراد تا دو هفته بعد از ترمیم کردن پرده صماخ ، نباید فین کرده و ترشحات داخل بینی خود را با فشار تخلیه نمایند.
  • انجام فعالیت های سنگین و ورزش های پرتحرک ، تا حدود یکماه انجام نشود.
  • توجه داشته باشید که پس از جراحی ترمیم پرده گوش در تهران نیز ، افراد نباید به یکباره فعالیت های شدید بدنی خود را آغاز نمایند ؛ بلکه باید به تدریج از محدودیت های حرکتی خود بکاهند.
  • پس از عمل ترمیم کردن پرده صماخ  ، به هیچ وجه نباید آب داخل گوش عمل شده برود.
  • تا چند ساعت بعد از عمل ترمیم پرده گوش ، معمولا افراد احساس سرگیجه خواهند داشت ؛ این موضوع به خاطر اثرات داروی بیهوشی یا بی حسی می باشد و نگران کننده نیست.
  • احساس درد در ناحیه پشت گوش پس از تمپانوپلاستی ، به دلیل برش ایجاد شده در آن ناحیه می باشد که غالبا تا یک هفته طول می کشد و پس از آن تدریجا فروکش می کند.
  • تا چند روز بعد از جراحی ترمیم پرده گوش ، مختصری ترشحات خون آلود از موضع جراحی تراوش خواهد کرد که امری بدیهی است.
  • به طور کلی عموما حدود ۲ الی ۳ ماه بعد از تمپانوپلاستی ، زخم جراحی به طور کامل بهبود خواهد یافت.
  • در رابطه با شنوایی پس از تمپانوپلاستی ، باید یادآور شد مادامی که پانسمان در گوش قرار دارد ؛ ممکن است شنوایی نسبت به قبل ، به مراتب بدتر شود.
  • اما بعد از برداشتن پانسمان از گوش ، در بخش عمده ای از بیماران شاهد نتایج موففقیت آمیز و شنوایی مطلوب و طبیعی خواهیم بود.
  • لازم به ذکر است بازگشت شنوایی در عرض ۱۰ تا ۱۵ دسیبل ، به منزله انجام موفق جراحی محسوب می شود.

مدت زمانی که طول می ‌کشد تا پرده گوش بعد از عمل بهبود یابد چه میزان است؟

اغلب بین ۲ تا ۳ ماه.

آیا امکان دوباره جراحی ترمیم پرده گوش وجود دارد؟

بله ، در صورتی که جراحی پیشین موفقیت آمیز نباشد یا پرده گوش فرد دوباره پاره شود می‌ تواند جراحی ترمیم پرده گوش را مجدد انجام دهد.

هزینه جراحی ترمیم پرده گوش در تهران

با توجه به وضعیت بیمار و روش جراحی ، هزینه عمل تمپانوپلاستی در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. برآورد هزینه عمل کردن پرده پاره شده گوش در تهران ، مستلزم معاینه بیمار می باشد.

سوالات پر تکرار جراحی تمپانوپلاستی و پاسخ دکتر یعقوبی

  • میزان موفقیت آمیز بودن عمل تمپانوپلاستی چقدر است؟

در اکثر موارد جراحی ترمیم پرده گوش با موفقیت بسیار بالای همراه است. بیش از ۹۰ درصد کسانی که این فرایند را انجام داده اند بدون دچار شدن به هیچ نوع عارضه خاصی بهبود یافته اند. اگر استخوان های گوش میانی در کنار پرده صماخ  ترمیم شود آنگاه ممکن است نتیجه عمل  به این خوبی ها نیز نباشد. در هر صورت برای اینکه بدانید عمل تمپانوپلاستی بر روی شما موفقیت آمیز می باشد یا خیر بهتر است با پزشک و متخصص گوش و حلق و بینی خود مشورت نمایید چرا که تنها او بر روی وضعیت شما اشراف دارد.

  • چه شرایطی منجر به شکست در نتیجه جراحی ترمیم پرده گوش می شود؟

موفقیت آمیز نبودن این پروسه درمانی می تواند دلایل مختلفی همچون وجود عفونت شدید در طول دوران بهبودی داشته باشد که ممکن است به دلیل ورود آب به داخل گوش یا به جایی پیوند پس از عمل رخ دهد. همچنین عواملی همچون دیابت ، عمل ترمیم پرده گوش مجدد  ، سیگار کشیدن ، سن بالا و داشتن بیماری های قلبی عروقی نیز ممکن است در عدم موفقیت این عمل نیز تاثیر بگذارد.

  • آیا عمل ترمیم پرده گوش می تواند قدرت شنوایی را بهبود بخشد؟

همانطور که می دانید این عمل به منظور باز گرداندن شنوایی بیمار انجام می شود. پس به طور حتما بعد از جراحی ترمیم پرده گوش در تهران قدرت شنوایی بیمار بهبود پیدا می کند اما به چه اندازه؟ اگر شنوایی شما در عرض ۱۰ الی ۱۵ دسی بل از حد طبیعی باز گردانده شود می توان گفت این فرایند یک عمل موفقیت آمیز نامیده می شود. با این حال ، ممکن است بعد از عمل افراد برای مدتی کاهش شنوایی را داشته باشند که این مورد نیز کاملا طبیعی است و به مرور زمان بهبود پیدا می کند اما چنانچه این مدت زمان افزایش یافت بهتر است با پزشک خود صحبت کنید

رایج ترین دلایل پارگی در پرده گوش

دلایل بسیاری وجود دارند که باعث ایجاد پارگی و نیاز شما به جراحی ترمیم پرده گوش می شوند. در ادامه به برخی از اصلی ترین آنها می پردازیم :

  • عفونت گوش میانی داشته باشید.
  • در حال تمیز کردن گوش با اشیاء مختلف باعث آسیب رسیدن به پرده آن شده اید
  • در اثر یک انفجار مهیب و یا ضربه سنگین به سر، گوش شما آسیب دیده باشد.
  • باروتروما :‌ ‌نوعی آسیب فیزیکی است که به دلیل تغییرات ناگهانی فشار هوای محیط در به وجود می آید و پرده گوش را دچار آسیب می کند.

سخن پایانی

عنل ترمیم پرده صماخ در تهران ، نیز مانند سایر عمل های گوش ، عوارض بسیار کمی دارد. چنانچه عمل تمپانوپلاستی ، طبق استاندارد های موجود و با بررسی های دقیق و توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی بر روی شما انجام پذیرد ، جایی برای نگرانی وجود ندارد. متخصص گوش حلق و بینی ، پس از بررسی وضعیت شما ، بهترین متد را برای جراحی در نظر گرفته و اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد. فراموش نکنید که عمل ترمیم پرده صماخ ، عمل چندان دشواری نبوده و شانس موفقیت آن بسیار زیاد است. انتخاب یک پزشک حاذق در زمینه تخصصی گوش ، شما را در دستیابی به بهترین نتایج از اعمال جراحی گوش کمک می کند. دکتر مریم یعقوبی به عنوان یکی از  بهترین پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی در حوزه درمان و جراحی ترمیم پرده گوش در تهران شناخته می شوند که بهترین نتایج را اعمال درمانی و زیبایی گوش برای مراجعین محترم خود فراهم می آورند.

 


این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن به پست روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ها ۳٫۳ / ۵٫ تعداد امتیازات: ۹۴

هیج امتیازی ثبت نشده!اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

24 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • چقدر توضیحات کامل و جامع بود تمام سوالات و علامت سوالای ذهنم برطرف شد ممنون از خانم دکتر عزیز

    پاسخ
    • سلام خواهش میکنم میتونید دغدغه ها و سوالات خودتون رو زیر این مقاله بنویسید پاسخگو خواهم بود

      پاسخ
      • سلام من یک هفته قبل عمل تمپوپلاستی انجام دادم بعد از یه هفته یک جسم سنگین به فاصله ده قدمی جابجا کردم الان مقداری خون ریزی داره گوشم آیا نگرانن کننده هست ؟

        پاسخ
        • سلام.من ۴ روزه که عمل تمپانوپلاستی انجام دادم.۴ ساعت بیهوش بودم.الان ۷۰ درصد نمی شنوم.آیا مشکلی هستش؟

          پاسخ
          • سیاوش جدی
            26 فوریه 2021 6:20 ق.ظ

            سلام
            من ۲۵ سال پیش از گوش چپم عفونت شدید می آمد،عمل ماستوئید انجام دادم وخوب شدم ولی ۶۰درصد شنوایی ام را ازدست دادم.
            الان هم پرده گوش راستم پاره هست ۵۰درصد شنوایی داره.
            آیا با عمل ترمیم پرده گوش رلستم خوب میشه؟شنواییم بهتر میشه؟
            خیلی میترسم این تنها گوشم که باهاش میشنوم اینم از دستم بره
            لطفا راهنمایی کنید.

          • سلام میتونم بپرسم شما چقدر هزینه عمل تون شد چون منم نیاز دارم به این عمل ولی الان شرایط رفتن به بیمارستان ندارم

          • وای خدای من منم میخوام عمل کنم با این توصیف شما کلی استرس گرفتم

        • چرا پس پاسخ ندادید

          پاسخ
        • سلام عملتون راحت بود؟کجا عمل کردین؟

          پاسخ
        • سلام من گوش سمت چپم از کودکی دچار عفونت بود و پارگی داشت که دو بار عمل کردم خوشبختانه پرده ترمیم شد ولی عصب شنوایی ۸۰ درصد از بین رفته .به تازگی پرده سمت راست گوشم سوراخ شده که به دلیل بزرگ بودن سوراخ حتما باید عمل بشم .به پزشک حاذقی در مشهد مراجعه کردم که گفته اند از داخل سوراخ گوش عمل رو انجام میدهند و نیاز به برش پشت گوش ندارم .آیا این امر امکان پذیر هست
          واقعا نگرانم .چون شنوایی من وابسته به گوش راستم هست

          پاسخ
          • من پرده دوتا گوشم پاره شدن نیاز به عمل دارم اما اگه عمل نکنم ممکنه مشکلی پیش بیاد

  • سلام من یک هفته قبل عمل تمپوپلاستی انجام دادم بعد از یه هفته یک جسم سنگین به فاصله ده قدمی جابجا کردم الان مقداری خون ریزی داره گوشم آیا نگرانن کننده هست ؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر
    من شش هفته هست که عمل پرده گوش تمپانوپلاستی باغضروف از طریق کانال گوش انجام دادم, هنوز عوارض سردرد وتلخی زبان دارم و از هم مهمتر وزوزگوش به خصوص شبها اذیتم میکند, قبل از عمل هم مدت سه ماه وزوزگوش داشتم تشخیص دکتر پارگی پرده گوش بود ,ایا وزوز گوش برطرف میشود چه مدت طول میکشد تا شنوایی برگردد ممنون میشوم از راهنمایی شما,

    پاسخ
  • سیاوش جدی
    26 فوریه 2021 6:20 ق.ظ

    سلام
    من ۲۵ سال پیش از گوش چپم عفونت شدید می آمد،عمل ماستوئید انجام دادم وخوب شدم ولی ۶۰درصد شنوایی ام را ازدست دادم.
    الان هم پرده گوش راستم پاره هست ۵۰درصد شنوایی داره.
    آیا با عمل ترمیم پرده گوش رلستم خوب میشه؟شنواییم بهتر میشه؟
    خیلی میترسم این تنها گوشم که باهاش میشنوم اینم از دستم بره
    لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • عباس موسوی
    2 مارس 2021 11:13 ب.ظ

    عرض سلام و درود خسته نباشی خانم دکتر من حدوداً ۸سال میشه به عفونت گوش مواجع شدم هربار رفتم دکتر بهم قرض ۶۰۰داده خوردم ولی متاسفانه خوب نشدم حالا گفتن باید بری عمل کنید حالا ترس دارم میکم خدانکرده عمل کنم بدتر ازاین نشنم لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام .مادرم گوشش رو یک ماه و نیمه ک عمل کرده .احساس میکنیم پرده گوشش پاره شده میشه فیلمش رو براتون بفرستم ؟

    پاسخ
  • سلام برای کسی که پرده گوش خود را ۳۰ سال قبل از دست داده و حالا شنوایی خود را از دست داده هم می توان چنین عملی انجام داد
    دکترها می گویند نشنیدن از پارگی پرده است

    پاسخ
  • معصومه معظمی گودرزی
    16 جولای 2022 1:57 ب.ظ

    سلام خانم دکتر عزیز اوی ما سه هفته پیش شب در خواب گوشم خون ریزی کرد رفتم دکتر راحت وکلروبینفیل د اد کمی درد داشت دوباره رفتم دکتر نفیسه خلیلی معاینه کردن و نوارش گرفتم گفتن جراحی بشو شما را معرفی کرد و تاریخ ۹ /۵ شما ویزیت کنید نظر دهید.قدرت شنوایی من کم شده با توجه به شغلم که دبیر هستم آیا تا آخر تابستان بهبود پیدا میکنم ؟شنوایی بهتر می شود؟

    پاسخ
  • سلام من گوش سمت چپم از کودکی دچار عفونت بود و پارگی داشت که دو بار عمل کردم خوشبختانه پرده ترمیم شد ولی عصب شنوایی ۸۰ درصد از بین رفته .به تازگی پرده سمت راست گوشم سوراخ شده که به دلیل بزرگ بودن سوراخ حتما باید عمل بشم .به پزشک حاذقی در مشهد مراجعه کردم که گفته اند از داخل سوراخ گوش عمل رو انجام میدهند و نیاز به برش پشت گوش ندارم .آیا این امر امکان پذیر هست
    واقعا نگرانم .چون شنوایی من وابسته به گوش راستم هست

    پاسخ
  • سلام من تازه یک هفته عمل ترمیم پرده گوش کردم ویه چیزی داخلش حس میکنم مثل اب که بیرون نمیاد ممنون

    پاسخ
  • سلام مدام گوش من جرم میگیره سه بار شستم گوشم رو. الان باز احساس گرفتگی گوش چپ دارم. این شستشو ممکنه پرده گوش رو آسیب برسونه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست